
Ciao, Piaggio!
Co se vám vybaví, když se řekne Piaggio? Určitě se vám vybaví nejúspěšnější evropská značka skútrů, ale napadá vás ještě něco jiného? Dovolte nám, abychom vám pomohli.
Během své historie byla společnost Piaggio & C. S.p.A. neustále obnovována. Díky inovacím si vybudovala celosvětové renomé, kterému nebránila ani těžká doba. Společnost vždy kladla velký důraz na vymýšlení a navrhování vozidel, která splňují potřeby a požadavky městské mobility.
Tým Piaggio přinesl obnovu také do sektoru malých vozů.
O udržitelnosti životního prostředí nejen mluvíme, ale také pro ni něco děláme. Věříme v dopravní a doručovací vozidla, která se snadno používají v každodenním životě, jsou mobilní v městském prostředí a poskytují vynikající řešení pro vaše podnikání.
Přečtěte si o našich inovativních řešeních, nejnovějších zprávách, informacích o trhu, možnostech financování a vládních dotacích na našem neustále aktualizovaném blogu, abyste měli přehled o příležitostech a událostech na trhu malých užitkových vozidel. Zkrátka abyste v měnících se ekonomických podmínkách mohli pro své podnikání vždy získat to nejlepší.
Příběh značky Piaggio v titulcích

Od truhlářské dílny po továrnu na lodní nábytek
Historie společnosti Piaggio se začala psát v Sestri Ponente v roce 1884, když dvacetiletý Rinaldo Piaggio přestavěl truhlářskou dílnu, kterou zdědil po svém otci, na dílnu na výrobu kování a nábytku pro lodě. Nábytek Piaggio byl instalován v kajutách a salonech více než 70 lodních společností.
Z moře na souš
Rinaldo Piaggio určil nový směr pro expanzi továrny, stavby a vybavení železničních vozů pro železniční společnosti. Pro splnění tohoto nového úkolu bylo třeba závod vybavit také pro práci s ocelovými plechy. V roce 1906 byla otevřena nová továrna ve Finale Ligure. Piaggio začalo vyrábět nákladní automobily, tramvaje, nákladní vagony a luxusní vozy.


Přizpůsobení se válce – Ovládnutí vzduchu
Během první světové války byly obě továrny přestavěny na zbrojní výrobu a začaly vyrábět motorové čluny a letadla, ale brzy byly obě převedeny na výrobu letadel.
Rinaldo Piaggio také zakoupil automobilku v Pontedeře, kde začal vyrábět letecké motory, nejprve licenčně a později podle vlastního návrhu. Od roku 1923 vyráběl Piaggio jednomotorový stíhací letoun „P2” a od roku 1928 začal vyrábět hydroplány.
Jejich různá letadla hrála významnou roli ve druhé světové válce, kvůli čemuž se továrny Piaggio staly terčem náletů. Továrna v Pontedeře byla zcela zničena a v důsledku války nezbylo z podniku Piaggio téměř nic.
Se skútrem pro každého
Rinaldo Piaggio zemřel v roce 1938 a výzvu oživit společnost přenechal svým dvěma synům, Armandovi a Enricovi.
Enrico Piaggio si vysnil výrobu skútrů. O to požádal inženýra Corradina D’Ascania, jehož genialita se projevila tím, že vytvořil první funkční vrtulník.
Piaggio přestavěl továrnu v Pontedeře a zahájil sériovou výrobu skútrů. V roce 1946 byl nabídnut k prodeji první model, který dostal jméno „Wasp” neboli Vespa podle svého tvaru s tenkým pasem.


Na dvou kolech a ještě dál
Přestože je jméno Piaggio úzce spojeno s výrobou skútrů, společnost nezůstala jen u dvou kol.
- V roce 1975 vyrobila svůj první elektrický model, tříkolovou verzi Vespy s názvem Ape („včela”).
- Po určitou dobu společnost prodávala i vlastní vůz typu hatchback, ale po uvedení modelu Fiatu od něj ustoupila.
- Sfera, první skútr s ocelovým rámem a plastovou karoserií, byl uveden na trh v roce 1989. Odstartovala novou generaci praktických, jednoduchých a lehkých dopravních prostředků.
- V roce 1992 navázala společnost Piaggio na tříkolový model Ape čtyřkolovým modelem Porter.
- V roce 1996 přišel model Liberty, který vytvořil fenomén „vysokých kol” a po něm Piaggio MP3. První a nejúspěšnější tříkolový skútr na světě se dvěma předními koly pro bezkonkurenční přilnavost a stabilitu.
Pro udržitelnější budoucnost
Dnešní „zelené” myšlení je součástí života společnosti Piaggio již od roku 1973. Tehdy začalo zkoumáním elektrických skútrů a tento výzkum se nikdy nezastavil. Společnost klade velký důraz na vývoj elektrických a hybridních řešení a vytváří levnější a udržitelnější vozidla, která podporují udržitelnost.

Brzy budeme pokračovat, vraťte se zpět na naše stránky!